واحد کنترل ترافیک سیار

در شهرهای بزرگ با توجه به گستردگی شهر و ایجاد گلوگاههای ترافیکی به خصوص در قسمت‌های از شهر که به دلیل اجرای پروژه‌های عمرانی و یا حوادث ترافیک‌های غیرمعمولی به‌وجود می‌آید که عمدتاً شاید در دید دوربین‌های کنترل ترافیک شهری نباشد و یا در بروز بحران‌های شهری نیاز است نقاط کور دوربین های ترافیکی پوشش تصویری داده شود، همچنین در مراسمات بزرگ ایجاد پوشش نظارت تصویری از الزامات ترافیکی و امنیتی به شمار می‌رود.

این گروه با طراحی و تجهیز خودروهای کنترل ترافیک امکان تصویربرداری و پردازش تصویر جهت کاربری‌های مشخص ترافیکی را دارا می‌باشد.

این سامانه به غیر از دوربین های منصوبه روی خودرو امکان تصویر برداری توسط دوربین های پرتابل به صورت ثابت و سیار را دارد.

از دیگر قابلیت های این سامانه تصویربرداری هوایی از طریق پرنده تصویربردار می باشد.

این خودروها مجهز به سامانه های ارتباطی گوناگون و با لایه ارتباطی پشتیبان اعم از فیزیکی (فیبر نوری) رادیویی (ماکروویو)‌ سلولی(۳G-4G) و ماهواره ای (Vsat- Inmarsat) می باشد که متناسب با نیاز مشتری و تعریف پروژه طراحی و تجهیز می گردد.

این خودرو بعنوان یک مرکز سیار تصویربرداری و مانیتورینگ مورد استفاده قرار می گیرد و با برقراری ارتباط Online بین خودرو و مرکز کنترل ترافیک امکان انتقال و مدیریت تصاویر مهیا می گردد.

این خودروها در چند پلت فرم مختلف قابل ارائه:

۱- ریموک

۲- سبک

۳- نیمه سنگین

۴- سنگین

این سامانه مجهز به  BTSجهت انتقال تصویر دوربین های پیرامونی به خودرو می باشد بعنوان مثال خودرو در یک نقطه قرار می گیرد و دوربین های پیرامونی در نقاط مختلف تا شعاع یک کیلومتر نصب می گردد و از طریق لینک رادیویی با BTS ارتباط برقرار می‌نماید و از طریق یکی از بسترهای ارتباطی موجود در خودرو به مرکز کنترل ترافیک انتقال داده می شود.

از دیگر قابلیت های خاص این سامانه استفاده به صورت ریموت و بدون نیاز به اپراتور است و کاربران از مرکز کنترل ترافیک، کنترل و مدیریت کلیه سامانه های منصوبه روی خودرو و دوربین های پیرامونی را می توان انجام دهند. امکان نصب تابلوهای اطلاع رسانی و سیستم اطلاع رسانی صوتی روی خودرو و مناطق و در مجاورت دوربین‌های پیرامونی وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید